« Je pense que les peuples ont pris conscience du fait qu’ils avaient des intérêts communs et qu’il y avait des intérêts planétaires qui sont liés à l’existence de la terre, des intérêts que l’on pourrait appeler cosmologiques, dans la mesure où ils concernent le monde dans son ensemble ».Pierre Bourdieu (1992)
samedi 25 février 2023
Larissa Buchholz, The Global Rules of Art: The Emergence and Divisions of a Cultural World Economy
Prior to the 1980s, the postwar canon of “international” contemporary
art was made up almost exclusively of artists from North America and
Western Europe, while cultural agents from other parts of the world
often found themselves on the margins. The Global Rules of Art
examines how this discriminatory situation has changed in recent
decades. Drawing from abundant sources—including objective indicators
from more than one hundred countries, multiple institutional histories
and discourses, extensive fieldwork, and interviews with artists,
critics, curators, gallerists, and auction house agents—Larissa Buchholz
examines the emergence of a world-spanning art field whose logics have
increasingly become defined in global terms.
Inscription à :
Publier les commentaires (Atom)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire