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School and its role in determining social futures
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Technical order and the order of things
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Quand les libéraux déconstruisent la « classe ouvrière »Policies concerning “the re-evaluation of manual work” (1975-1981)
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Entretien avec Paul WillisThe separation between “intellectual” and “manual” or seeing both sides of domination relationships: an interview with Paul Willis
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A fresh look at the Willis paradox: Schooling and its outcome for young people from a so-called “popular” background, in School designed for the masses
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Between technical college and manual work: how the “anti-school” culture functions or how one is defined and trained for a certain place in society
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Learning to be a farmer: what it entails so as to renew the social group
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L’ajustement progressif au travail d’ouvrier qualifiéHow does one feel “at home” as a manual worker? The gradual process of adjustment to the status of “qualified worker”
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Histoire radicale
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La Leçon des choses
« Je pense que les peuples ont pris conscience du fait qu’ils avaient des intérêts communs et qu’il y avait des intérêts planétaires qui sont liés à l’existence de la terre, des intérêts que l’on pourrait appeler cosmologiques, dans la mesure où ils concernent le monde dans son ensemble ».Pierre Bourdieu (1992)
mardi 29 octobre 2013
en ligne: Agone 46, Apprendre le travail
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